Zondag 14 april 16 gr 2 km. Half bewolkt.

14 april 2019 - Pompei, Italië

Vanmorgen slechts 1 km fietsen en we staan bij de ingang van historisch Pompeii. We zijn als een van de eerste binnen.

Samen in Pompeii

Geen rij bij de kassa en lekker rond kijken. Het is indrukwekkend en groot. Wel 4x zo groot als Hereculeum. Het mort destijds een schitterende en rijke stad geweest zijn. Heel mooi plein en heel veel winkels en eethuisjes. Huizen met mooie binnen tuinen. Echter nu ruines. Een groot amfitheater, maar ook 2 kleinere theaters. Een grote tempel,

Grote plein Pompeii. Achtergrond de Vesuvius

vele kleine. Allemaal opgedragen aan de oude Grieks Romeinse goden. Enkeke afgietsels in gips van mensen, kinderen en dieren die onder de aslaag 79 na Chr. Zijn omgrkomen.

Pompeii 1

Na een uur of 5 werden wij het zat. Het werd erg druk en we hadden het hoogtepunten wel goed bekeken. Mooie mosaiek vloeren. Alleen de fresco,s in Herecoleum veel beter geconserveerd.

Pompeii2

Voor mij was het genoeg. Ik kon amper meer lopen. De film bekeken in het info centrum, daar zit je bij, en op het fietsje terug naar ons verblijf. Lekker koffie net koek. Ook de echte Parijs Roubaix kijken. Het laatste stukje. Nou onze weg was gisteren zeker niet beter. Alleen wij reden geen 40 km/h.  Morgen verder rilichting Amalfikust en Sorento. Ik verwacht het niet in 1 dag te doen. Qua afstand kan het maar er is te veel te zien.