19 en 20 juni Mühlberg en Torgau

20 juni 2019 - Torgau, Duitsland

Vandaag een lange tocht. 45,5km. Het is vroeg, 6 uur uit bed, we varen al om 7.45 uur. Het beloofd warm te worden, 3p gr. We varen Meißen uit, als we omkijken zien we de prachtige burcht.

Torgau met slot Hartenfels

De route veranderd, de bergen zijn we en de heuvels worden kleiner. Er komen meer vogels in beeld. De rode wouw zien we heel veel, ook heel veel reigers, af en toe een ooievaar, maar ook de eerste sterns melden zich. Ook zien we de koekkoek een aantal keren.  Fantastische vergezichten. Genieten met een hoofdletter. We varen samen op met Een andere Canadees, op een strandje stoppen we af en toe voor een kop koffie of een broodje. Rond 3 uur bereiken we de kanoclub in Mühlberg, gelegen aan de oever van een zijarm van de Elbe. ,s Avonds zien we 2 bevers

Bever

voor de kampeerplek. Als we liggen te maffen worden we wakker gemaakt door een hevig onweer.

20 juni.

Het is weer droog als we wakker worden. Dus het vaste ritueel gaat van start. 7.50 uur varen we weg. We willen op tijd in Torgau zijn. Er wordt onweer voorspeld rond 1 uur. We varen vandaag ruim 28 km. Prachtige tocht, met onderweg zelfs een visarend en een zwarte wouw. De rode wouwen zien we bij tientallen. Vooral boven de velden waar gras gemaaid wordt. Om 12 uur zijn we op de kampeerveldje. Het weer is wat koeler dan gister 24 gr, en meer bewolking. De voorspelde onweer overdag bleef gelukkig uit. Wil maakt van wat restjes een maal voordat deze bederven. In de middag lopen we Torgau in. We bezoeken o.a. het monument waar de Russen en de Amerikanen elkaar tegen kwamen in de 2e wereld oorlog. Daarna het Slot Hartenfels.

Slot Hartenfels

Wat een plaatje is. Het marktplein is een prachtig plein.

Markt plein Torgau

Terug naar de tent gaan we eten naast de kampeerplek. Nu ik dit verhaaltje zit te schrijven begint het in het zuiden te rommelem. De lucht ziet zo zwart als roet. Dus het zal wel gaan gieten. Ik ga nu snel alles in de tent mikken. Mofren weer een lange tocht 45,6 km. Dus vroeg op.

1. Henk en Renske:
    25 juni 2019
    Waar blijven de dag verslagen? ??😊