17 en 18 juni. Auto verplaatsen. En tocht Dresden Meißen

18 juni 2019 - Meißen, Duitsland

Station LeipzigVandaag gaan we de auto,s verplaatsen. Van Dresden naar Wittemberg Lutherstad. Ruim 180 km. Om 8 uur vertrekken we 11 uur zijn we bij de kanoclub van Wittenberg. Met de trein en tram terug naar Dresden. Hier zijn we om 16.30 terug. Daarna ben ik met Andre o.a. de begraafplaats op gelopen, heel groot. Hier hoopten we vlinders te spotten. De oogst was mager. Wel veel bijen in de lindenbomen. Ook Wil wilde graag de mooie begraafplaats zien. Dus na het eten daar wat gewandeld.

18 juni. Er staat een tocht van 32 km op het programma. We varen van Dresden naar Meißen. Het stadje dat bekend is van het porselein. De Hummeltjes komen ook hier vandaan. Om kwart voor 8 vertrekken we samen met een ander stel in een canadees. De rivier stroomt 4 a 5 km per uur. Kort na na de camping varen we onder das blauen wunder

Blauwe wonder Dresder

door. Zo varen we eerst langs Dresden.

Dresden 3Dresden 2

Prachtig. Na een schitterende tocht komen we precies om 12 uur in Meißen aan.

Dresden

Het is nu erg warm 29 gr. We bouwen de tent op nadat we eerst een boterham hebben gegeten.  'S Middags wandelen we de stad in. Heel erg mooi.

Meißen

Nu is het avond de tempertuur is nu lekker. Wil heeft een uitgebreid maal gekookt. Ik denk dat we optijd naar bed gaan. Morgen 43 km. Dus buffelen. Maar daarover volgt later meer.