Naar Italië

28 maart 2019 - Malcesine, Italië

25 mrt 2019.

Vanmorgen vertrokken rond 10 uur naar Italië. We doen rustig aan en rijden er 2 dagen over. De hele dag rijden we over een natte weg. Voor ons donkere luchten. Maar vrijwel geen regen. Kwart over 6 uur komen we aan in  Ottobueren, vlak bij Memmingen.

26 mrt 2019.

Na het ontbijt lopen we het dorp in, hier staat een Benedictijnen klooster en een giga grote kerk in barok stijl.

Kerk Ottobeuren Interieur kerk Ottobueren

Als binnen gaan staan we een paar minuten met de mond open. Onvoorstelbaar, wat een mooie plafond schilderingen en wat een versieringen. Op wikipedia staat dat het een van de mooiste van Duitsland is. Nou terecht. We rijden om 10 uur het dorp uit. Echter we worden omgeleid want de weg naar de A7 is gespert. Geen probleem, het hele landschap is wit.

Sneeuw in zuid Duitsland

Een pracht rit. Na 25 km komen we bij Kempten weer op de A7. Wel zien we een 6tal kraanvogels 3 reeen en een rode wouw. Om 4 uur komen we bij Sytske, mijn zus, aan in Tenno.  De auto blijft hier de komende weken staan.

27 mrt 2019

Een dagje gezellig bij Sytske. Even naar Riva een stukje lopen met de hond. ,s Avonds een echte Italiaanse Pizza.

28 mrt 2019.

Op de fiets kwart voor 8 rijden we weg.

Vertrek ui Cologna di Tenno

In Riva nemen we de veerboot naar Garda.

Limone sul garda

Dat ligt een stuk naar het zuiden. Zo vermijden we  de gevaarlijke weg met de onverlichte tunneltjes. Op dit moment zitten we op de veerboot te genieten vanbhet uitzicht.

1. Alida Van Rijn:
    28 maart 2019
    Een goede reis en veel plezier
  2. Caroline:
    28 maart 2019
    Veel plezier en geniet ervan onderweg. Wij reizen met jullie mee.
    Tot na de vakantie. Groetjes, Caroline
  3. An:
    28 maart 2019
    Heel veel plezier Wil en Abe!
    Geniet ervan!
    En...zoals jullie weten, ik volg jullie met plezier.
    Xx An
  4. Heleen van wijnen:
    5 april 2019
    Heel leuk om jullie te volgen, wij zijn ook wel eens naar Rome gefietst en meerdere keren in Italie.