Dag 3 wij zijn in Diest.

20 september 2017 - Diest, België

Na een heerlijke stille nacht in de tent, zijn we half 8 uit de veren. Wel is de tent zijknat van de condens van binnen en van de regen gisteravond buiten. Alles maar nat in de zak. Om 9 uur rijden we weg, we volgen het spoorlijntje verder naar het zuiden. Na een 10 km slaan we af en komen we over een militair oefen gebied Verboden voor tanks Hoeverheideen door schitterende bossen. Heerlijk stil je komt er bijna niemand tegen. Tot we nabij Hertel de uitkijktoren zien. Uitkijktoren HechtelHelaas de zaak is nog in ruste. We maken onze eigen koffie klaar op het terras. Maar dan komt er een aardige dame, die daar werkt aan, ze doet het hek los en wij kunnen 25 m omhoog de toren op. Een prachtig uitzicht over de Kempen. We rijden verder en slingeren langs dorpjes. Mooie omgeving. Tegen 3 komen we na 46 km  in Diest. Een prachtig stadje met veel historie. Het is n.l. 300 jaar bestuurd door het huis vsn Oranje. Philips Willem ligt in de kerk begraven. Wij vinden een slaapplaats in een trekkers hut op de gemeente camping. Best plek.Hut in Diest

1. Sytske:
    21 september 2017
    Fijne fietsvakantie en hopelijk fijn weer onderweg dat maakt het zoveel mooier (en eenvoudiger).

Ciao, Sytske