Di 11 juni Wetzlar-Weilburg

11 juni 2024 - Weilburg, Duitsland

Vandaag 26 km met 4 sluizen. Al een stuk rustiger. Geen gesjouw met de boten. Na een heerlijke nacht met af en toe een drupje regen zijn we 's morgens al vroeg start klaar. De donkere drijgende lucht is daar denk ik wel de aanjager van. Iedereen wil graag de tent droog inpakken.  We varen kwart over 9 weg. De rivier stroom lekker zo'n 4 km/h. Al na 2 km zijn we bij de eerste sluis, die net als gisteren door ons zelf bediend kan worden.

De sluis gaat open

Bij de 3e sluis houden we pauze. Daarna heerlijk gevaren zeker 10 ijsvogels gespot. Ook een koekoek showde zich in een boom langs de rivier. 3 km voor het eind, de laatste sluis vandaag.

Blauwe reiger Varen door een schitterend landschap

We varen zo Weilburg binnen. Een stadje dat hoog op een schiereiland in de rivier ligt. Bij aankomst op het kampterrein bij de roeivereniging, zijn Karien en Marion al hard aan het werk. Het hele veld was bezaaid met ganzen drollen. Die harken ze naar de rand zodat we een keurig veld hebben. Zij rijden de tocht per fiets. Morgen varen we er onder Weilburg door via een tunnel maar daarover morgen meer. Wij slaan ons kamp op bij de roei vereniging Weilburg. Na een heerlijke douche beurt, zit ik ik het zonnetje dit te schrijven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Izaäk (Sjaak) Mes:
    11 juni 2024
    Zo te lezen en te zien weer een fijne dag geweest.
    En nu nog lekker even uitrusten.
    Bedankt weer voor je bericht.

Jouw reactie