Dag 4 en 5 Wasserberg -Koblenz

19 mei 2018 - Koblenz, Duitsland

18 mei. Wasserberg - Stozheim 102 km

Vroeg Weg bij Cor en Anjo, na een heerlijk ontbijt zitten we kwart over 8 op het zadel.

We rijden de hele morgen langs de Rur over vrijwel allemaal onverharde paden. Prima paden  om te fietsen vaak beter dan de geasfalteerde stukken. Het gaat heerlijk, we rijden lekker vlot door voor 10 uur hadden we we de 25 km al gepasseerd. Ons middagmaal eten we bij het uitzichtpunt van de bruinkoolmijn. Hier zie je een wond van vele km. In de aarde, alleen maar om de honger naar brandstof te stillen. Hier 200 vierkante km weggegraven tot wel 170 m diepte. Dit om de kolen te kunnen winnen. Na afloop wordt het weer afgewerkt en als landbouw of natuur weer ingericht. Maar er is veel materiaal te kort. Dus blijft er een gigantisch meer achter. Nu verder. We rijden oostwaarts en komen na een kleine 100 km. In Euskirchen. Bij het station is een infokiosk. Die sturen ons naar een net maar eenvoudig hotel in Stozheim een paar km verder. Na wat gezoek vinden we het hotel. Het is een druk bezocht hotel vooral door de lopers van de Camino (route naar Santiago de Compostela). Zo ontmoeten we een dame uit Utrecht, Hannie, die een deel loopt van Keulen naar Trier.

Wij hebben vandaag dus 102 km afgelegd waarvan 60 onverhard. Maar het waren heerlijke kilometers.

Morgen weer een lange afstand Stozheim  - Koblenz.

19 mei  Stozheim - Koblenz. 88 km.

Na het ontbijt vertrekken we. Eerst een km of 10 richting NO om de route op te pikken. Het is bewolkt en er staat een frisse n-w windje. De tocht loopt door het landschap aan de noordzijde van de Eifel. We klimmen af en toe een stukje. Na een mooie afdaling door het bos komen we precies om 12 uur bij de Rijn. Van hier is het nog is het nog 44 km tot Koblenz.

Op onze aanvraag bij warmshouwers komt geen antwoord dus vinden we een plekje op de camping. Het is wel vol maar een klein plekje voor ons tentje is er nog wel. We staan tussen allemaal fietsers. De camping ligt tegenover het bekende beeld van keizer Karel. Op de samenloop van de Moezel en de Rijn. Morgen een soort rustdag. We gaan de boot op en varen over de Rijn stroomopwaarts richting Bingen. Dus niet fietsen wel verder reizen.keizer karel beeld

Dit is nu ons uitzicht.

1. Lenie:
    19 mei 2018
    Jullie hebben er al flink wat kilometers opzitten.
    Mooi uitzicht!
  2. Lyanne:
    19 mei 2018
    ha Wil en Abe, Erg leuk om jullie weer te volgen. Mooie berichten en een mooi tempo. Een hele goede verdere reis, Lyanne
  3. Henk en Renske:
    20 mei 2018
    Mooi plekke daar he. Wij hebben aan de overkant, het Deutsche Eck, gewandeld met de kinderen nog toen we onderweg waren naar een weekje aan de Moezel. Prachtig gebied. Dat wordt dus morgen genieten want dat is ook weer een heel mooi stuk van de Rijn. Veel plezier.
  4. Abe:
    23 mei 2018
    Hoi Renske en Henk,
    Inderdaad het is daar mooi. Maar druk. De camping was helemaal vol. Gelukkig een klein hoekje voor ons. We zijn met net de boot naar Bingen gevaren. Gelukkig. Zo hebben we de regen gemist die middag. Nu nog 2 dagen klimmen en we zijn in Augsburg.😥