Dag 19 Chagny naar Cluny 70 km.

6 oktober 2017 - Cluny, Frankrijk

Onze hospita serveerde om 8 uur een prachtig ontbijt, zelfs de lepeltjes lagen in patroon. OntbijtNagezwaaid door het stel rijden we even na half 9 de straat uit en rijden we een stuk langs het kanaal. We hebben voor de wind en gaan bij elke sluis een paar meter naar beneden. Helaas, doordat ik mijn zonnebril op heb zie ik de kleuren van de GPS niet goed en rijden we de afslag voorbij. Daar kom ik na 2 km achter. Jammer, omdraaien en terug. Gelukkig is het een mooi pad. Station BuxyKort na Givry, gaan we de geasfalteerde spoorbaan op. Nu kunnen we gaan zeg. Voor de wind en nagenoeg vlak. Max. 2% op af neer. Deze spoorbaan volgen we ongeveer 45 km. We rijden net als de trein langs de stations. Deze staan er nog en worden voor van alles gebruikt. In het station van Buxy is een kleine expositie over het spoor. In St. Gengoux gaan het dorp in en schuiven aan voor een plate de jour. Dat is het middagmaal voor o.a. de werklui die in de omgeving werken. Een stevige maaltijd in 4 gangen voor € 13,- Daar na door naar het eindpunt van ons eerste route boek Cluny. Straat ClunyBij de vvv sturen ze ons naar een hotel. Maar deze gaat om 5 uur pas open. We fietsen een ronde door de stad en bekijken de resten van de grootste kerk ter wereld. Groter Kerk Clunydan de St Pieter. 265 m lang. Een mooi stadje om te bekijken. We melden ons vlak voor 5 bij het hotel. Volgeboekt. Terug naar de vvv. Net dicht en de dame binnen was niet van plan verdere hulp te verlenen. Uiteindelijk kregen we een tip van voorbijgangers die ons zagen zoeken en bellen. Jawel 2 straten van het centrum zitten we in een prima de luxe B&B. Dus dat wordt lekker slapen. Nu gaan we wat eten. Morgen verder. Vermoedelijk via de oostelijke Rhone route.

1. Alida Van Rijn:
    7 oktober 2017