Dag 18 Argilly naar Chagny 38 km.

5 oktober 2017 - Chagny, Frankrijk

Zoals gister gemeld vandaag en soort rustdag. Dus hadden we een lange nacht. Na het avond eten dat we zelf gekookt hebben, gaan we vroeg in bed en vallen de luiken vrijwel direct toe.  De weker loopt 7.45 af. We kunnen pas na 8 uur ontbijten. Echter dat is dan wel een koningsmaal. Keurig en prima deluxe. Na dit heerlijke ontbijt de fietsen bepakt. We gaan op pad. Het is onbewolkt en windstil, nog wel wat fris, mar dat zal, straks snel veranderen.

We rijden Argilly uit richting Beaune een stad op 17 km. afstand. Daar zijn we om 10 uur. De fietsen kunnen in hal bij de VVV staan, dat is wel zo veilig met al de bagage erop. We lopen wat rond en bezoeken Hotel Dieu. (Hotel van god).Hotel Dieu in Bauene Dit is het oude ziekenhuis dat werkelijk een fantastisch mooi gebouw is. Zie foto. Dit zieken huis is al van 17 zoveel en werd door nonnen gerund tot 1970. De kosten werden betaald uit de opbrengsten van 58 ha bourgogne wijngaard. Tegenwoordig wordt nog steeds het onderhoud daarme betaald en er worden spullen aan het moderne ziekenhuis geschonken. Tussen de wijnranken nabij BeauneAl met al een bezoek waard. Daarna lijkt het wel of we een ander land in fietsen. Overal om ons heen wijngaarden met prachtig gekleurden wijnranken. Een plaatje.  Koffie stop nabij ChangyOp een muurtje tussen deze wijnstokken makenWe rijden nog een 19 km dor deze omgeving naar Chagny. Hier vinden we via de vvv een B&B bij een bejaard stel in huis. Een simpel maar gezellig onderkomen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jaap Uittenbogaard:
    5 oktober 2017
    Morgen over de oude spoorwegbedding naar Cluny ?
  2. Abe:
    5 oktober 2017
    Ik denk van wel. Ons plan is inderdaad Cluny morgen. Eerdt een dtuk langs het kanaal.
  3. Alida Van Rijn:
    6 oktober 2017
    Al fietsend zie je zo veel, prachtig...........