Dag 10, van Verdun naar St Mihiel 42 km.

27 september 2017 - Mont Saint-Michel, Frankrijk

Een heerlijke bacht gehad invde B&B in Verdun. Verdun in het avondlichtUitgebreid Frans ontbijt met crosantjes (hoe je dat ook nag schrijven)en stokbrood. Toch alles maar op de fiets en verder. Even bij de citadel langs geweest maar dat wordt lastig. Geen plek voor onze fietsen en een tour duurt 6 uur. Voor ons te veel. We peddellen lekker verder. Vrijwel vlakke weg. Wel wat verkeer want het is een normale N weg. We rijden een Hollands tempo 18 km/h. Om de ongeveer 4 tot 6 km komen we door een dorpje. Op het land wordt geoost, uien, aardappels, mais ect. We blijven in het Maasdal. Dit is een gebied waar in de 1e en 2e wereld oorlog veel is gebeurt. Overal staan herdenkings monumenten. Om 2 uur zijn we al in St Mihiel op de camping. We zijn verder vandaag lui. Zitten lekker in de zon. De camping ligt langs de Maas. De Maas bij St MihielMorgen gaan we oostwaards en verruilen de Maas voor de Moezel dus dat zal wel even klimmen worden.