Op de fiets langs de 11 steden.

29 november 2022 - Leeuwarden, Nederland

Ma 28 nov. 2022. Nadat we de afgelopen jaren al een aantal maal de 11 steden tocht hebben gedaan, met de kano en zelfs een keer op schaats. Is het nu tijd de steden te bezoeken. Vadaar nu op de fiets. We vertrekken met de fietsen achter op fietsen drager en een bos houten latjes op dak. Om half 12 komen we bij Peter en Ria in Kimswerd aan. Hier zijn de latjes voor. We laden de fietsen af en na de lunch vertrekken we langs de waddenzee dijk naar Harlingen. Het is mistig, fris maar droog.

Mist Fries landschap dschap

Harlingen bekijken we en verlaten we via de zeesluis naar Franeker.

Harlingen vuurtoren

Een kort stukje van 8 km. Franeker bekeken.

Zakendragers huisje Franeker

Nu nog een 10 km naar Tzummarum, waarwe een B&B hebben. Bij aankomst was er niemand thuis. Na een app kregen we bericht waar de sleutel ligt en kunnen we binnen. Wel gek om zo een vreemd huis in te gaan. We verblijven bij een stel van onze leeftijd.

Di. 29 nov. Na het ontbijt vertrekken we om half 10. Het is goed weer. Droog. We gaan nu eerst richting Vrouwenparochie. Na een half uur begint het te spetteren.  Half 11 rijden we bij nicht Veronica het erf op. Ze is gard aan het werk in de stal. Koeien insemineren. Als ze klaar is, is er koffie. Gezellig. Na een uurtje stappen we weer op. Langs de sluis van Oude Leie richting Dokkum.

Dokkum

Even voor Burdaard is het etenstijd. Lekker in de zon op een bankje midden op het Friese land hebben we gegeten.

Nabij Burdaard

Verder langs de Ee naar Dokkum. Een mooi stadje. Nu door naar ons eind punt voor vsndaag. Leeuwarden.  Nog 25 km.

Elfsteden brug

Bij Gytskjerk stoppen we om de elfsteden brug te bekijken en voor koffie. Tegen 5 uur zijn we bij de B&B in Leeuwarden.  Gevestigd in een oude school. Eenkeurige plek.

1. Henk en Renske:
    30 november 2022
    Dat wordt weer mogen meegenieten met jullie. Veel plezier