28 oktober 2019

29 oktober 2019 - Harare, Zimbabwe

28 okt.

Het is zover. We reizen vandaag naar Zimbabwe. Wat we kunnen verwachten is nog onduidelijk, berichten vangrail gebrek aan stroom en water, zelf lokaal hongersnood. Op schiphol staat Het Vlijtig Liesje klaar, een gloednieuw vliegtuig. Een

Het Vlijtig Liesje

Dreamlinerwaar wij als eerste mogen vliegen naar Kenia. Met 344 passagiers gaan we de lucht in. Boven Duitsland zie ik de Neckar liggen en het stadje Hirzheim waar we vorig jaar hebben overnacht, onderweg naar Italië. Als we na 4 uur Africa bereiken is het een grote zandbak.

Zandstorm boven Egypte.

Zelfs vliegen we, op 11 km hoog, door een zandstorm, alles rond ons is oranje geel van het zand. Bij aankomst op Nairobi airport worden we door de brandweer opgewacht en krijgt het vliegtuig een welkomstdrankje douche. De eerste Dreamlike die hier aankomt. Overstap op de verbinding naar zimbabwe, nog een tussenstop in Lusaka Zambia. We landen om 3.15 op Robert Mugabe airport. Hier kopen we ons visum en gaan naar buiten.

Toren vliegveld Mugabe

Als het goed is worden we opgewacht. Als het goed is dus.  Niemand te zien. Het bleken dat de aangepaste landing tijd niet was doorgegeven aan de chauffeur. Hij kwam na een telefoontje ons alsnog halen. Zo rijden we door een donker Harare naar ons B&B waar we om 4.15 in bed rollen.

1. Caroline:
    29 oktober 2019
    Hoi Wil en Abe,
    Heel veel plezier met jullie kano reis over de Zambezie. Ik vaar met jullie mee. Een goede reis....
  2. Henk en Renske:
    30 oktober 2019
    Een fijne en veilige reis gewenst. Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met de mensen in het land daar. Maak er weer wat moois en goeds van.
  3. Abe:
    30 oktober 2019
    Onze eerst ervaringen zijn fantastisch. Wat een vriendelijke mensen. Echt een genot mee om te gaan.