1 Nov. Kariba stuwdam

1 november 2019 - Kariba, Zimbabwe

1 Nov.

Om 10 uur komt de auto voorrijden. Een oud Toyotatje dat werkelijk aan alle kanten rammelt. Een gat in het dashboard laat zien waar ooit de airbag zat.  Wij gaan met dit vehikel naar de stuwdam kijken. Een 5 tal km. Van ons verblijf vandaan. Zuchten en kreunend brengt ze ons over de berg. Bij de dam, die tevens de grens met Zambia is, moeten er weer papieren ingevuld worden. Hoe armer het land, zoveel meer gedoe bij de grens.  Maar ons visum bleek in orde, dus konden we de dam over wandelen. Een enorme constructie van meer dan 80 m hoog.

De stuwdam bij Kariba

Alleen jammer dat hij tgv de lage waterstand maar zeer beperkt stroom kan maken. Vanaf de dam zien we de Zambezi

De Zambezi achter de dam.

de rivier waar we morgen gaan varen, we kijken er naar uit. Op de weg terug worden we bij de katholieke kerk gedropt. Dit mooie cirkel vormig gebouw. Lijkt een beetje op een grote vogelkooi. Is in de jaren 50 door de Italianen gebouwd.

In de middag lopen we naar de waterkant

Uitzicht vanaf het terras. 2 hengsten hebben ruzie

waar we genieten van de zebra,s vlak bij ons en de vele mooi vogels voor ons. De temperatuur is wat gezakt, dus is het veel aangenamer. Het is nu ongeveer 35 graden.  Nog een duik in het mini zwembadje

Zwembad

om af te koelen. Alle vuil kleding even gewassen. Morgen vroeg worden we opgehaald om aan de kanotocht te beginnen. Ik verwacht de komende tijd geen internet contact te hebben. Jullie moeten dus nu afwachten tot we weer terug zijn. In dit kamp over 11 dagen.

1. Lenie:
    2 november 2019
    We wensen jullie een heel fijne kanotocht!!!
  2. Mary Ann:
    Wonderful experiences!
  3. Anneke van Arkel:
    2 november 2019
    Veel plezier en geniet ervan. We volgen jullie op dit mooie avontuur!
  4. Alida Van Rijn:
    4 november 2019
    Veel plezier en geniet van jullie mooie reis en dat zal zeker wel zo te lezen.