Rome 2

11 april 2019 - Rome, Italië

11 april 36 km. Zonnig tot 15.00 uur 21 graden

We fietsen langs de rivier de stad in. Vandaag willen we het oude Rome bekijken. Als we goed en wel  in de buurt zijn zien we een mooie kerk. Effe binnen neuzen. Nou de moeite waard. Mooie schilderingen en niet zo pompeus als de St Pieter. Weer buiten zit Wil dat haar voorband plat is. We hebben nu niets bij ons. Maar Google is onze vriend, 800 m. Verder zit een fietsenmaker.

Lekke band

Beter nog onderweg daarheen komen we er al een tegen. Daar wordt er een nieuwe binnenband ingelegd en rijden maar. Kriskras door straatjes en steegjes. Af en toe een grote weg oversteken, met gevaar voor eigen leven.  Opeens staan we voor een giga groot gebouw. Het Vittiriano. De plek waar Mousolini in de oorlog zijn redevoeringen gaf. Zo komen we in de buurt van het Colosseum.

Colosseum Kolom Augustus

We eten een boterham op een zonnig plekje. We rijden daarna rond het Colosseum. De massa mensen en de rij staan ons niet aan. Op advies van onze kamer verhuurder fietsen we de stad uit naar de Romeinse weg Appia Antica. Hier is ook van alles te bekijken. Zo komen we bij circus Maxentius en de mouseleum voor zijn vrouw. Dit Circus, renbaan voor paarden races enz. Is veel beter bewaard dan die in Rome.

We zijn het zat en rijden terug naar ons verblijf. Hier neem ik fietsen even onder handen. Olie en remmen. Plak het lekje in binnenband. Klaar voor nu. We hebben lang niet alles van Rome gezien. De drukte hebben we wel beleeft en dat was voldoende. Morgen met de trein naar Napels.

1. Lenie:
    12 april 2019
    Wat is er veel te zien in en om zo'n stad! Bijzonder!