Heiterwang -Holland

5 juli 2022 - Stolwijk, Nederland

Lekker geslapen in de frisse berglucht. Koebellen links vogels rechts.  We gaan vandaag voor de verandering toch weer varen. Even over 10 zijn we zo ver. Broodjes en koffie mee. We varen het Heiterwangermeer op. Vrijwel windstil.  Gevolg is wel dat we, bij de kant, door dazen bestookt worden. Verder uit kant us het beter. Aan de overzijdevaren we een verbindings kanaal door. Naar de Plansee. Daar is wat meer wind. Dus geen dazen. Na een poosje landen we aan. Prachtig plekje.

DSC_3770-a kl wm

Veel bloemen, ogentroost, orchideeën,  arnika, nog veel meer.

DSC_3754 ogentroost kl wm DSC_3800 turkse lelie kl wm

Lekker luieren. Een beker koffie wie doet ons wat. Zo varen we een uurtje later verder de Plansee rond. Op het verste punt is een strandje met ijstent, uiteraard met touristen. Het ijs smaakt er niet minder door. Ook hier is het warm. We steken het meer over en varen we tot we een lekkere plek zien met schaduw. We leggen de kano op 2 stukken boom. Zo die krast niet op meer op de keien. Hier groeiten alpenroosjes. Ook vind ik de Turkse lelie, best zeldzaam. Helaas nog in knop. De wind trekt wat aan. We varen in ruim een uur terug naar de camping Fisher am see. Alle tijd voor een lekkere douche en een scheer beurt. Na het eten wilden we een toetje haken in het restaurant. Helaas we hebben niet gereserveerd. Alles bezet, er is live muziek. Nou ja dat hebben we ook meegemaakt want onze tent stond er 100 m vanaf. Vannacht werden we wakker van een stevig onweer en regen. Van morgen werden pas 7,15 wakker. Het droog. Alles inpakken, kwart voor 9 rijden we weg. Het regent weer. Na een half uur staan we muurvast in de file. Bij Kempten zijn 2 autobussen verongelukt.  Na een uur konden we achteruit naar de afrit en via een omweg verder. De hele reis huiswaarts wordt gekenmerkt door files, werkzaamheden  en weg omlegging.  Uiteindelijk komen we 22.30 thuis aan.  Moe, maar met hele mooie herinneringen aan een fantastische week