Naar Friesland. 11 stedentocht per kano.

24 juli 2022 - Stolwijk, Nederland

Vandaag is wil echt jarig. Dat hebben we vorige week al gevierd. Je wordt maar een keer 70 dus een feestje waard.

We staan nu bijna klaar voor vertrek. Op naar Leeuwarden waar we vannacht in de Prinsentuin (stadspark in het centrum) kamperen. Morgen ochtend worden we officieel uitgeleide gedaan door het Friese statenjacht (Friso).

statenjacht Friso

We starten dan om de 11 steden per kano aan te doen. Morgen via Sneek naar IJlst waar we gaan overnachten. Het weer ziet er goed uit. Misschien wat regen morgen middag. de wind is wat minder gunstig die draait de hele week met ons mee. Of beter tegen ons mee. Kijk maar op het kaartje. Vrijwel elke dag tegenwind. Na ongeveer 200 km,  hopen we zaterdag middag weer in Leeuwarden aan te komen en ons kruisje te ontvangen.

wond kaart elfstedentocht  2022 Wellicht wordt er verslag gedaan on TV Friesland van het vertrek en de aankomst. Dus maandag avond kijken elk half uur is er een nieuws rubriek. Tevens op zaterdag 30 juli ook dan verwacht ik wel dat ze wat laten zien.

Ik ga weer mijn best doen om jullie via dit blog op de hoogte te houden.  Je kunt je ook aanmelden voor dit blog zodat je een berichtje krijgt als er weer wat te lezen is.   Mailinglijst | Abe & Wil  (reislogger.nl)

Wil en Abe

1. Rik Vierstraete:
    24 juli 2022
    Succes met de Elfstedentocht, Wenst Wil een Gelukkige verjaardag van Rik en Patsy;
    Veel kano plezier
  2. Henk en Renske:
    24 juli 2022
    Heel veel plezier. Dan had ik t toch goed dat Wil toen niet echt jarig was maar vandaag pas. In zeeland geen verjaardagskalender bij ons. Fijne dag en geniet van de komende trip.
  3. Mieke Docter:
    Succes en veel plezier!
  4. An:
    25 juli 2022
    Heel veel plezier Wil en Abe!!