Florance- Citta di Castello

4 april 2019 - Città di Castello, Italië

3 april. 66 km. Mooi weer. 17 graden af en toe een spatje

Gianluca moest op tijd naar zijn werk. Ook wij willen graag op tijd weg. Dus 7 uur uit bed en om acht uur vertrek. Eerst rijden we naar beneden tot aan de rivier de Arno. De straten zijn een lange file. Werkelijk alles staat vast. Wij fietsen er vrolijk langs. De stad uit, weg van die heksenketel. Al snel na de stad gaan we stevig omhoog. Een stuk van 2,8 km 10%. Dat levert een kletsnatte rug op.  Later krijgen we nog een flinke klim 7% . Dan komen we op een hoogvlakte met prachtig uitzicht over de Chianti streek. Overal wijngaarden en olijfbomen. De weg waar we nu op rijden is meer dan 4000 jaar oud en door de Etrusken aangelegd. Zij hebben er vrijwel geen hoogte verschillen in gemaakt. Prachtig.  In San Giustina Valdarno vinden we een hotel 4 sterren op Booking voor prikkie. We zijn de enige gasten. We hebben geen zin om terug te fietsen naar het dorp om te eten. Wil kokkerelt zelf een potje. Buiten naast het zwembad, dat nog niet in gebruik is.

4 april 13 graden eerst droog later regen.

De weersvoorspelling was voor vandaag heel slecht. Maar het is vanmorgen droog en we vertrekken. Eerst een stuk over de Etrusken weg.  Dan slaan we af.

Boven op de pas 585 m

De route heeft hier een alternatief die over een veel lagere berg gaat. Scheelt 300 m klimmen. We duwen ons naar boven 585 m. Ongeveer 8-10%  Boven is het restaurantje dicht, dus koffie uit onze eigen tas. Daarna dalen en net voor het dorp Angihari,

Angihari

wel een heel mooi dorp, maar eerst een hele smerige klim12 a 13 % precies 12 uur zitten we in het dorp aan ons broodje. Nu is het voorlopig gedaan met klimmen. We rijden naar beneden de Tiber vallei in. De Tiber loopt helemaal naar Rome. Een breed dal, enkele km, aan beide zijden bergen. We komen na 69 km. In Città di Castello. Hier regent het nu pijpenstelen. We vinden een appartementje dat in het routeboek staat. Een beetje raar. Boeken via het internet niemand aanwezig, via een code nummer dat we per mail kregen konden we erin. Maar we hebben zelfs een keuken. In het buurtwinkeltje iets verder in de straat inkopen gedaan. Een lekker maal gekookt. Prima dag. De natte kleren zijn al weer snel droog.

I

1. Henk en Renske:
    4 april 2019
    Fijn dat jullie samen weer zo genieten. Veel plezier. Groet, Henk en Renske.
  2. Willeke:
    5 april 2019
    Ik had na het fietsen gisteren ook een kletsnat pakkie van de regen. Daar hoef je dus iig niet voor naar Italië. En het is maar goed dat jullie zelf voorzienend zijn. Kom je ver mee.
    Veel plezier samen!