Fietsen van Pergine naar Palu de Fersina

3 juli 2020 - Valcanover, Italië

Vanmorgen om 9 uur zitten we, na een heerlijk ontbijt, op het zadel. We gaan de vallei dei Mocheni omhoog. Klimmen ongeveer 900 m. Een stuk was 14%. Een schitterende route. Onderweg vaak gestopt voor een mooi uitzicht of bloemen ect.

Ringparelmoervlinders op een gevlekte orchidee

Tegen een uur zijn we boven. Er valt af en toe een druppel maar ook zon is er te zien. De lucht wordt wel snel donker dus nu afdalen, terug naar Pergine.

Palu di Fersina

Nu via de weg die we eergisteren al hebben gereden. Helaas toen voortijdig omgekeerd wegens de onweersbui die op kwam zetten. Nu wel weer stoppen bij de plek waar ik het rodebosvogeltje had gezien. Een prachtige, uiterst zeldzame orchidee.

Roodbosvogeltje

Helaas ook hier zijn er cantoniers die ijverig de berm maaien. Weg is de orchidee. Maar na even zoeken zie ik er nu zelfs 4 aan de overkant staan. Schitterend. Nu snel door.  Met ruim 40 km/h suisen we naar beneden. Zo komen we vandaag, net voor de regen terug in de B&B.