Fietsen langs de Noordzee

6 september 2019 - Canterbury, Verenigd Koninkrijk

Don. 5 Sept. 85 km. Om 7 uur rijden we de buurt uit naar het station in Gouda.  We beginnen met een treinreis  naar Oostende in België. Op het station gaat het al mis. De lift doet het niet. Dus met de roltrap en fietsen omhoog. Wil verliest gaar evenwicht en valt met fiets op die trap. Gelukkig bezeerd ze zich niet. Maar de fiets komt boven met een lekke  band en een slag in het wiel.  Ook is de trein een kwartier te laat. Weg aansluiting naar Antwerpen.

Station Rotterdam

In Rotterdam moeten we bijna een uur wachten. Ondertussen de band gerepareerd en het wiel zo goed als recht gemaakt.  Even bij de infobalie gevraagd of er een betere verbinding  is. En ja, als we via Gent gaan winnen we een half uur. Die hebben we hard nodig. 12.20 in Oostende. Bij de haven een visje gekocht voor op brood.  Van hier rijden we over de boulevard naar Duinkerken.  Een harde wind schuin tegen. Af en toe striemt het zand in ons gezicht.  Als we bij de Ijzer komen vaart het pontje niet dus 5 km. omrijden. Uiteindelijk komen we in Duinkerken.  Maar de Ferry haven is nog een heel stuk verder. Het fietspad is ondertussen ook weg. Via de autoweg komen we bij de veerboot.  Helaas de boot zien we net weg varen 😭 . Wachten op de volgende die vertrekt over 2 uur.

Zonsondergang vanaf de veerboot

Zo komen we om 22.00 uur nl tijd dus 21.00 uur engelse tijd in Dover aan. Nu nog een paar km. Fietsen naar het hostel. Als we de boot afrijden moeten we de rode lijn volgen. Super, zo kunnen we binnendoor het terrein af langs de douane.  Nog 4 km en we zijn bij het hostel. Super simpel, maar schoon en een douche.

Vrijdag 6 september.  65 km. We moeten voor 8 de fietsen uit de ontbijtruimte  halen en buiten zetten. Na het ontbijt rijden we Dover door, halen brood en kaas en gaan gelijk klimmen.  Stijl 10-12% . Gelukkig maar een km.  Zo komen we op de White cliffs of Dover. Met uitzicht op het kasteel en de zee. Heel mooi.

De haven van Dover

We volgen de kust baar het Noorden.  Bij Deal zijn we het binnenland in gegaan. Zo rijden we over smalle weggetjes net hagen aan beide kanten.  Dat scheelt een hoop wind, wat het waait nog steeds hard. Door bos en langs een beek komen we tegen 4 uur bij het hostel in Canterbury.  Nu zitten we te luieren we waren allebei moe. Vandaag 65 km. En gister waren het er zelf 85. Dus mooi zo. Lekker gedouched, en zo gaan we het stadje in en wat eten. Het weer was vandaag 21 graag.  Bewolkt met een paar druppels regen.

1. Henk en Renske:
    6 september 2019
    O, fijn dat we weer mee mogen genieten! Heel veel plezier en geniet ervan. Ga maar niet over de Brexit praten want dan kom je niet tot fietsen toe!
  2. Sytske:
    6 september 2019
    Mooie reis en veel plezier gewenst.
  3. Heleen van wijnen:
    6 september 2019
    Heel veel plezier, wij zijn ook heel vaak in Engeland geweest. Leuk om jullie weer te volgen.
  4. Petra:
    6 september 2019
    Heerlijk zeg, alweer zo’n leuke vakantiereis😊. Enjoy!!
    Groeten van Petra en Ron
  5. Marjan abbenhuis:
    7 september 2019
    Leuk weer een reisverhaal. Geniet maar. Groetjes Ben en Marjan.
  6. Heleen van wijnen:
    9 september 2019
    Ik ben in Brussel ook een keer met fiets van de roltrap gevallen. Ik heb er zo’n trauma aan overgehouden dat ik dat nooit meer doe. Ik had schaafwonden in mijn gezicht en een nagel eraf. Viel dus wel mee eigenlijk. In mei deed de lift het niet van de st Anna-tunnel in Antwerpen. Ik heb net zo lang staan wachten tot een aardige man mijn fiets zonder problemen mee omhoog nam. Mensen willen altijd heel graag helpen is mijn ervaring. Gelukkig!