Dag 3 van Limone naar Riva del Garda

27 juni 2022 - Riva del Garda, Italië

Er werd eebn prima diner geserveerd gisteravond. Gekookt door vrijwilligers. Top.

Diner in de sporthal Limone

Oef, vroeg wakkker. Om kwart voor 6 beginnen ze al te lopen. Naar de wasruimte en wc. We ontbijten zelf er wordt niets geserveerd. 7 uur gaat de loods met boten van het slot. Wil loopt neteen groepje me naar beneden. Ik mag met het busje. Gelukkig want het gaat niet erg goed met het pootje. 8 uur het water in. Nou we worden gelijk op de proef gesteld. Golven van 50 cm. Rollen het grindstrand op. Dat is dan we, een uitdaging om droog de boot in te komen enocereind te blijven.  Het duurt dus ook wat langer voordat de 50 kajaks allemaal op het meer zijn. Er staat een harde noorder wind en de golven zijn fiks. We varen een soort rollercoaster. Soms eirdt het te gek en kont het water over ons gangboord de boot in. Af en toe moeten we hozen. Na ongeveer een uur is het wind kracht 5 a 6. Tegen.

De groep wacht op achterblijvers Een vervallen hotel nabij Riva Riva in de verte

We gaan amper 2 km per uur vooruit. Maar ondanks deze omstandigheden genieten we van oor tot oor. Stoppen is hier niet mogelijk, we moeten in een ruk door naar Riva. We komen daar toch al om half 12 in de jachthaven aan. Hier worden we uitgebreid ontvangen door de burgemeesters en nog een hand vol bobo's die elk hum eigen toespraak geven. Anderwijl zie ik mijn zus Sytske en haar dichter Noora, die bij Riva wonen, aankomen. Ze komen ons even gedag zeggen. Hartstikke leuk.Nu aanvallen. Penne met olijven enz. Salade, wijn. Wat hebben we het toch goed hier. Na de lunch een siesta. Dan wordt het tijd om weer het water op te gaan. We varen de kano,s naar een parkje waar ze voor de nacht blijven liggen. Ik vind het niet zo'n veilige plek maar zo doen ze dat elk jaar. Voor de zekerheid leggen wehet slot er aan. Om een palmboom en aan de kano. Wil gaat met de groep naar de sporthal waar we overnachten.  Ik blijf bij het meer. We etenhier ook vanavond. Dus dat heen en weer geloop sla ik over. Nu zit ik achter een glas bier, dat verzacht het wachten  aanzienlijk bij 32 graden. Half 8 luid de etensklok. In de zaal vlak bij de kano,s wirdt een heerlijk diner geserveerd. Heerlijk net keuze vlees of vis. Ruim wijn en water. Na het maal worden lootjes verkocht voor het ggoede doel. Trekking ?? We grappen er al over. Trekking over 2 weken. Verplicht aanwezig zijn. Daarna loop ik mee naar het bedje dat Wil al heeft geregeld.

Sporthal riva

Morgen vroeg op. Ze willen om 7 uur varen. Ivm. de onweer die is voorspeld. We gaan het wel meemaken. Tot morgen.

1. Sylvia Van t oever:
    28 juni 2022
    Wat leuk om je reis verslag te lezen. Goeie vaart vandaag hopelijk minder harde wind.
  2. Rik Vierstraete:
    28 juni 2022