Dag 11. St Mihiel naar Toul 58 km.

28 september 2017 - Toul, Frankrijk

Het was tegen 5 vanmorgen toen ik last kreeg van wateroverlast. Vlug kruip ik mijn slaapzak uit. Pats, er werd een soort dolk in mijn rechter kuit gezet. Ik krabbel verder de tent uit maar kon niet op het been staan. Hinkelend naar de eerdte de beste boom. Hier kon ik me vasthouden en de overlast van het water oplossen. Weer terug in de tent zakt de pijn langzaam en heb ik nog wat geslapen tot 7 uur. Voorzichtig probeer ik naar het washok te lopen, en jawel het gaat langzaan weer beter. Na het ontbijt ruimen we samen het jamp weer op maar de dolk komt weer terug.  Uiteindelijk op de fiets, gaat het een beetje. Bij de supermarkt blijf ik buiten zitten en Wil haalt vers brood. Ik kijk snel op Google en ik vind snel wat er loos is. Een z.g. zweepslag. Remedie, zitten. Nou dat komt goed uit, dat doe ik de hele dag op de fiets. Ook een drukverband wordt geadviseerd. Die kopen we bij de apotheek waar we even later langs fietsen. Jawel dat helpt. Frans dorp Pagny s Meuseen rustig verder en ook het klimmen gaat goed.  We rijden nu naar het zuid oosten en kiezen een doorsteek via Toul. Onderweg rijden we door een regen van gouden blaadjes en schitterende uitzichten. De brede wegen van gister worden weer mooi bos en landweggetjes. Frans landschap bij ToulOns doel een camping 12 km. Voorbij Toul stellen we bij. Om 15 uur rijden we Toul binnen. We stoppen bij een terrasje voor een kop koffie. Daarna zoeken we een slaapplek. Nu een hotelletje in het centrum. Mijn been heeft het verder goed gehouden, dus dat geeft moed voor morgen. Nu een hete douche en lekker scheren. Vanavond uit eten. Morgen zien we verder en maken we een plan. Ze geven morgen nog goed weer op dus wie weet een mooie dag langs de Moezel .

1. Alida Van Rijn:
    28 september 2017
    En nu maar hopen dat jullie geen pijnlijke billen krijgen van al dat zitten op de fiets!!?
  2. Henk en Renske:
    29 september 2017
    O.o. dat toch ook ouder worden en het lijf dat zegt. Mag het een tandje minder. Sorry daar hebben we nog geen zin in☺
  3. Kitty:
    29 september 2017
    Ha Abe, zweepslag kan oorzaak zijn maar Wil kreeg ook dolkklacht in kuit en dat bleek trombose te zijn. Even in de gaten houden en evt. Bloed op trombose laten controleren. Doen ze met vingerprik bij huisarts. Blijven bewegen is prima. Fietsgroet van Wil en Kitty