31 okt

31 oktober 2019 - Kariba, Zimbabwe

Ja een prachtig stuk rundvlees, patat en een behoorlijke hoeveelheid verse groeten.  Heerlijk een Zambezi biertje erbij wat wil een mens nog meer. Wil krijgt een fikse kippenbouten ook met dezelfde assesoires. Het is nu stik donker als we terug gaan naar de hut. Morgen vroeg op, vogeltjes kijken. Wellicht groot wild op de vlakte voor de hut.

Nou het eten was uitstekend.

31 okt.

Ik was al vroeg wakker. 5 uur het is een orkest van vogel geluiden.

Wil voor de hut

Ondanks de temperatuur toch redelijk goed geslapen. Het is al boven de 30 graden. Snel zal hetwelk weer de 40 aantikken. De douche is van zichzelf al warm genoeg.  Een uitgebreid engels ontbijt met een prachtig uitzicht. Een vorkstaart scharrelaar komt zich laten zien en zebra,s.

Zebra,s voor onze hut.

Kijk even op het internet om te zien hoe mooi hij is. Ook een visarend en nog heel veel moois meer. Onderwijl download ik een vogel app met de lokale vogels. Het duurt wel lang met zo,n traag lijntje. Na de middag zitten we zeker een uur op het terras vogels te bekijken. Ook zien we nu het mannetje vliegenvanger met zijn oranje staart.

Vliegenvanger mannetje

Er loopt ok een eekhoorntje hier rond, ongeveer half zo groot als in Holland.

Om 4 uur worden we opgehaald. In de baai beneden onze hut zien we catamaran aan komen. We gaan een paar uur zijn op het meer. Vlak bij de opstapplekken ligger een paar krokodillen in het water, dus houden we ruim afstand.  Onderweg zien we nijlpaarden, vele vogels zoal flamingos en visarenden. Er staat een lekker windje, hierdoor gaan we snel maar us het ook heerlijk op het water. Terug varen we langs de onderwater bossen.

Dode bomen in het meer.

Deze zijn nu zichtbaar wanneer het ernstige water tekort. Het stuwmeer 260 x 57 km groot enkele meters te laag.  Net voor zonsondergang stappen we weer van de boot en lopen terug naar de hut.

De boot waarmee we op t meer varen

Een heerlijke maar heeeeeeel warme dag.

1. Lenie:
    31 oktober 2019