29 en 30 okt

30 oktober 2019 - Kariba, Zimbabwe

We ontbijten pas om half 10.

Ontbijt

Verder zijn we heel lui vandaag. Een wandelingetje nabij ons verblijf. Ik ga met de heer des huizes naar een winkel pizzatent. Hier  is het een activiteit van jawelste, mensen tappen drinkwater en de benzine pomp, die nu wat benzine heeft, is druk bezet. Betalen kan ik niet wat er worden allen lokale bonds aangenomen. Dus de huisbaas schiet het voor. Zo kom ik thuis met 2 heerlijke grote pizza's een blik bier en een schijf meloen.

Na dat maal vroeg in bed.  Het is nu nog 28 graden.

30 okt.

Om 9 uur komt de taxi die ons naar Kariba brengt. Hij is exact op tijd. 367 km is de route. Een een stuk door Harare een stad met 2 miljoen inwoners. Dan komen we in het buiten gebied. Overal landbouw grond. Veel kleine dorpjes.  Eerst nog vlak maar later wordt het heuvelland.

Onze chauffeur is een supper voorzichtige rijder en dat komt om later heel goed uit. Al snel rijden we langs een dodelijk ongeval, een vrachtwagen heeft een koe geschept. Om 11 uur komen we in Chinhoy waar we een stop hebben om de grotten te bezoeken. Echt de moeite waard. Het was echt prachtig.

De grot in Chinhoyi

Terug bij de auto eten we de pizza van gister op. We hebben veel water bij ons ook dat is nodig bij 40 graden. Nu rijden we verder zonder psuze naar Kariba.

Opeens verschijnt er een grote vrachtauto op onze kant.  Hij is aan het inhalen op een heuvel. Onze chauffeur reageert subliem en alles gaat goed.  Zo komen we tegen 4 bij Warthogs camp aan het meer bij Kariba. Als we eenmaal op ons bankje voor de hut zitten begint het genieten.

Onze hut in Kariba

Ze zebras lopen voor ons en heel veel mooie vogels zien we vlak voor ons. GENIETEN.

De zon gaat vuurrood onder en wij gaan op het terras eten.  Het is besteld nu afwachten wat het wordt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alida Van Rijn:
    30 oktober 2019
    Heel veel plezier
  2. Sytske:
    31 oktober 2019
    Geniet verder ervan! lieve groeten