14, 15 en 16 juni

16 juni 2019 - Dresden, Duitsland

14 juni

Vandaag blijven we op de camping bij de kanoclub in Stadt Whelen.

Stadt Wehlen in de vroege ochtend

Een groot deel van de groep wandelen, klimmen, de Bastei op. Zelf loop ik een vlak rondje samen met 2 andre kanoers.

15 juni.

Het wordt warm vandaag. We vertrekken bijtijds vandaag maar 23,5 km richting Dresden. Dezelfde kanoclub als waar we zijn gestart. Kort voor Dresden gaan we aan wal om paleis Pilnitz

Paleis Pilnitz

te bezoeken. Een grootpaleis met een heel grote tuin. Nog 6 km varen we naar Dresden, waar we om 2 uur aankomen. We zijn de tent aan het bouwen als we het horen donderen. Maar gelukkig drijft deze, zware, bui net ten oosten langs. De chaufeurs gaan met de trein terug en halen de autos op. Wil gaat boodschapoen doen.

16 juni

Het is half 8 als we uit ons coma ontwaken. Ondanks we dicht bij de druke straat staan en een feest met harde muziek aan de overkant van de Elbe. We gaan vandaag Dresden bezoeken. Zelf heb ik zoveel last van m,n enkel dat lopen niet gaat. Wil en ik gaan met de auto naar een fiets verhuur aan de overkant van het stadscentrum. Hier huren we een stalen ros. Lekker dat gaat goed. Zo kunnen we ook mee met de rondleiding. Daarna fietsen we een lekker stuk langs de Elbe en terug. Daarna gaan we het gerestaureerde centrum weer in.

Paleis Dresden Beeld bij paleis Dresden

Het is een mooie stad die er oud uitziet. Echter de meeste panden zijn nog geen 30 jaar oud. Aan het einde van de oorlog is het hele centrum plat gegooid met engelse bommen. De restauratie is pas na de Wende, val van de muur,  opgepakt. Maar het moet gezegd, het is prachtig. We leveren onze fietsen weer in en rijden terug naar de tent.

Morgen gaan we de auto,s naar Wittemberg brengen en met de trein terug.