12 en 13 juni reis naar Dresden en eerste dag op de Elbe.

13 juni 2019 - Königstein, Duitsland

De reis met de kano op het dak verliep prima. Rond 17 uur komen we in Münden

Münden

aan een heel mooi stadje waar de Fulda en de Wera samen komen en als Weser verder gaan. We lopen 's avonds nog even het prachtige oude centrum in. Wel komt er later op de avond nog een beetje onweer over. Gelukkig niet zo erg als verder op waar hagelstenen als golfballen vallen. Na een goede nacht en een prima ontbijt rijden we om 9 uur verder. Om 14 uur komen we bij de Kano vereniging Dresden aan. Het is warm 32 gr.

Kampterrein Dresden

We bouwen de tent op. De plek ligt klem aan de weg. Dus veel herrie. Met als gevolg een matige nacht. Met regen en onweer.

Donderdag 13 juni. 24 graden. Zonmig.

Vroeg wakker. Tegen 9 uur rijden we weg richting Schmilka.

De start bij Schmilka

Ons startpunt aan de Tjechische grens. We lossen de boten en rijden 8 km terug om de auto,s te parkeren. Met het boemeltreintje tijden we terug. Nog een boterham en we kunnen de Elbe op. Een river van ong. 60 m breed die lekker stroomt. Een prachtige tocht, weerzijden hoge zandsteen rotsen. Mooie dorpjes.

Op de Elbe

Bij het stadje Whelen gaan we weer bij de kanoclub aan wal. Op het veld langs de rivier bouwen ons kamp. Nu voor 2 dagen. Morgen wandel😣dag.

1. Marjan abbenhuis:
    15 juni 2019
    Heel veel plezier. En zo zie je weer wat.
  2. Kitty:
    15 juni 2019
    Ha mooi! Lekker varen. Ik dacht dat jullie in Juli gingen met TKBN?! In ieder geval veel plezier en goede tocht gewenst, Kitty