Dag 30 en 31 Naar huis

14 juni 2018 - Stolwijk, Nederland

13 Juni 0 km.

Vandaag rustig aan een beetje uitslapen. Rustig ontbijten, en dan de fietsen inpakken. Trappers eraf, zadel laag, stuur dwars, hoes erover naam labels eraan. De fietstassen goed inpakken. Hiervoor is het grondzeil van de tent een prima hulp. We wikkelen ze met dat plastic stevig in maken er een pakket van de rijgbanden erom die doen gelijk dienst an handvat. Met de rol tape maken we er een prachtig pakket van. Zo hebben we maar 3 stuks bagage en 2 fietsen. De voor tasjes zijn handbagage. Verder lees ik m,n boek uit. (De oorsprong van Dan Brown) en wandelen we naar een lokaal restaurantje voor een heerlijk avondmaal. Wil heeft het ‘s middags druk met de cactustuin van Walter, de eigenaar van de B&B, ze peutert al het onkruid ertussen uit. De dag is om voor je het weet.

14 juni 1000 km vliegen en 49 km op de fiets

Om 6 uur ontbijt. Alles in de combo, Wil bij mij op schoot. Zo rijden we naar het vliegveld. We zij voor 7 al in de vertrekhal. Zodra de balie open gaat zijn we als een van de eersten aan de beurt.

Een van de dames is van mening dat de voorwielen uit de fiets moeten. Lekker handig, ons gereedschap zit ingepakt. Er is geen praten aan. Zonder verstand van zaken heeft zij altijd gelijk. De bagage opengemaakt gereedschap gevonden en de wielen eruit en vast getaped aan het frame. Zo nu via de veiligheidscontrole naar de gate. Het boarden begint net, mooi op tijd. Komt een andere dame ons halen. De fiets is nog te groot. We moeten terug  om het bagagerek eraf te schroeven. Moet je weten dat ik de tassen opnieuw had laten sealen en het gereedschap er weer in zat. Alles was uit het vliegtuig gehaald en het hele circus kon opnieuw. Uiteindelijk het rek eraf, gereedschap weer in de bagage en we moeten wachten tot we horen dat de fiets nu wel past. Dat was om 9,25 uur de vertrektijd. Wij werden begeleid, weer door de veiligheidscontrole, schoenen uit, tas open, ja er zit een metalen thermosfles is en een tablet. Bij de gate is het stil. We worden samen in een grote bus 100 m weggebracht naar de vliegtuigtrap. Uiteindelijk konden we onder applaus naar onze stoel toe.

We vertrokken dus een kwartier later. Onderweg kwam een van de stewardessen met een cadeautje voor het ongemak. Kado transviaJa de vertraging was niet onze schuld. Er was door de drukte niet eerder een ruimte om op te stijgen, dus ze moesten toch wachten. Onderweg een heel leuk gesprek met een stel naast ons, uit Schoonhoven, de vlucht was zo voorbij. Op Schiphol een poos wachten voordat de fietsen van de band kwamen. In de bagagehal alles uitgepakt, de fietsen weer in elkaar bagage opnieuw verdeeld. SchipholZo rollen we de aankomsthal in. Nu eten, het is een uur en we rammelen van de honger. Daarna even zoeken waar we heen kunnen fietsen. De route heb ik gisteren wel gemaakt en op de gps gezet maar het begin is toch een fietspad vinden. Na 300 m. rijden we langs een bezinepomp. Gelijk de banden op druk zetten. Met de hand is het wel heel lang pompen 4 bar. Zo rijden we 13.45 van Schiphol richting Aalsmeer. Er staat een harde wind. Uiteraard uit het zuiden. De richting die wij moeten gaan. In Nieuwkoop zijn we op de helft en houden we koffiestop. Als we verder gaan wordt de lucht donkerder. Bij Bodegraven begint het te regenen. We gaan naar huis dus het maakt niet uit of we nat aankomen. Zo rijden we half zes het erf op. Een stevig trap tegen wind maar 50 km. In
3,5 uur valt niet tegen.

We zijn weer thuis.

1. Lyanne:
    14 juni 2018
    Hallo Abe en Wil, erg leuk om jullie fietstocht weer mee te mogen beleven. Geniet van thuis. Groetjes, Lyanne
  2. Petra:
    14 juni 2018
    Geweldige reis zeg! Leuk om te volgen op deze manier. Welkom thuis.
    Groet van Ron en Petra
  3. Henk en Renske:
    15 juni 2018
    Wow en dan rustig blijven? Gingen jullie met een pipercuppie terug 😊 nu kun je er om lachen met elkaar en heb je een mooi verhaal. En weer een mooie vakanieuwe gehad.
  4. Lenie:
    15 juni 2018
    Wat een avontuur op de laatste dag! Gelukkig toch alles nog gelukt.
    Tot ziens in Stolwijk.