Weer thuis.

25 oktober 2017 - Stolwijk, Nederland

Na het standaard ochtend ritueel, de fietsen opgepakt en bazel in we hebben tenslotte de tijd tot 12.20 uur. eerst naar de Rijn De Rijn bij Bazeldie is vanaf Nederland tot hier toe bevaarbaar. Daarna de oude binnenstad in. Dat bleek een verrassing. wat een schitterende panden en pleinen. Op een plein werd net een kermis opgebouwd. Op en ander plein was de markt. Maar wat ons het meest verraste was het Rathaus. Rathaus BazelNu de zetel van het Bundes bestuur. Bij ons, het provincie bestuur. Hier konden we zo de binnenplaats op en rondkijken prachtig.  langzaam aan werk het tijd om naar het station te gaan. zo zie je dat een vertraging ook leuk kan zijn. de rest van de treinreis begint op tijd. het is een mooie rit die hele stukken langs de Rijn rijdt. Mooie landschappen vliegen voorbij. Wel loopt de trein weer vertraging op. als we in Düsseldorf aankomen is onze aansluiting 2 min. weg. Wachten op de volgende trein over een klein uurtje. We komen 20.59 aan in Venlo en de trein naar Utrecht gaat 21.03 maar op een ander perron. Ik race met de fiets de trap af terwijl wil de lift pakt. we rollen de fietsen de eerste de beste deur naar binnen. vrijwel gelijk staat de conductrice achter ons met de mededeling dat we daar niet in mogen. Prima, waar wel. Nou 6 deuren verder. Maar ik laat de trein wel even wachten.In de treinDat was nu precies mijn bedoeling. In Utrecht komen we op tijd aan. het kan dus wel. Maar nu heeft de trein naar Gouda vertraging. Terwijl we wachten loopt er een vertraagde trein binnen die naar Den Haag gaat via Gouda. Die is voor ons en zo zijn we dan toch om 10 over 10 in Gouda. We fietsen heerlijk nog een half uurtje naar huis. Het lekkerste half uurtje van de dag.

We zijn na 5 weken gezond en bruin terug in 't Beijersche ruim 2000 km afgelegd en 1 lekke band geplakt.

Nu weer aan de slag,  ook dat is geen straf. maar we blijven nog wel een poos nagenieten van deze heerlijke fietsreis.

1. Henk en Renske:
    25 oktober 2017
    We hebben echt van jullie reis genoten hoor! Dank voor het delen. Deze belevenis neemt niemand jullie meer af!
  2. Sytske:
    25 oktober 2017
    Fijn, weer goed thuis!!
    slaap lekker en geniet na...
  3. Pauline:
    26 oktober 2017
    Leuk dat jullie ook zoveel selfies hebben gemaakt! Wat een heerlijke reis en onvoorstelbaar waar je vanuit het beijersche "gewoon" zo al terecht kunt komen met je fiets :), mooi hoor!
  4. Willeke:
    26 oktober 2017
    En dan ben je in 1 dag weer thuis!. En ach, gelukkig zijn Dusseldorf en Utrecht ook mooie steden;-) Leuk jullie reis gelezen te hebben. En heel veel plezier met het nagenieten en de fotoboek die er vast weer aankomt. En voor nu werkze!