Dag 2 en 3 Nijmegen Wasserberg

17 mei 2018 - Wassenberg, Duitsland

16 mei woensdag 72 km Oisterhout - Wansum

Om 9 uur vertrokken we uit Oosterhout. Af en toe voelden we een druppel. Kwart voor tien stapte we bij zus Lia binnen in Nijmegen. Hier stond koffie met vlaai klaar. Tegen 11 reden we daar weg. Het regende licht. Een kwartier later in de ooijpolder regende het zo hard dat de regenjassen uit de tas moest komen. Rond 12 houden we middagstop in Zyfflich. In het dorpje stond een mooi zitje met een dak. Hier konden we droog onze boterhammen smeren en eten.

Lieverlee werd het droog en wij peddelden heerlijk zuidwaarts. Dan in Duitsland en dan weer in Nederland. De zon komt er weer door. Zo rijden we door het gebied de Maasduinen. In Well doen we inkopen voor het avondeten. Daarna rijden we over de brug naar de westkant van de Maas. In Wansum hebben we een B&B. Bij vrienden op de fiets. Onder het afdak kunnen we koken. Shit de brander die het een half jaar terug nog prima deed vertikt het en lekt benzine. Gelukkig heb ik wat onderdelen bij me. Ik schroef de boel uit elkaar en vervang enkele ringen en een naald. Jawel hij werkt weer. Dus een poosje later staat er macaronie met bami groenten op tafel. Voor morgen vinden we weer een B&B in Duitsland. Er is in dat gebied geen camping te vinden. Dus morgen via Venlo naar Roermond en dan Duitsland in richting zuid oost.

17 mei donderdag. Wansum - Wasserberg Dstl.

Na het ontbijt rijden we tegen 9 weg bij Toos en Piet. Het is ondanks het zonnige weer behoorlijk kouder dan gisteren. De wind is gunstig. De hele route hebben we de wind in de rug.

Zo rollen we heerlijk zuidwaarts langs Venlo en langs de Maas. Een pracht rit. Bij Roermond draaien we oostwaarts en gaan we bij Vlodrop de grens weer over. Net voor die grens houden we nog even rust op een bankje bij een fietsenwinkel aan de Rur in Vlodrop.

Nu nog een stukje naar Wasserberg. Maar halverwege kom ik tot mijn schrik er achter dat ik de rugzak met m'n camera en paspoort op dat bankje heb laten staan. Dus in een ijltempo race ik 5 km terug. Gelukkig daar staat hij nog onaangeroerd. Binnen 20 min ben ik heen en terug bij Wil die is blijven wachten. We trappen het laatste stukje naar Wasserberg weg. Rond 4 uur komen we aan bij ons Vrienden op de fiets adres. Een Nederlands stel dat al veel jaren in Duitsland woont. Anjo en Cor. Ons verblijf is een kamer en slaapkamer in de kelder. We nemen een douche en kletsen bij tijdens een kop koffie en thee. Dan gaan we naar de kelder en eten we een boterham. We hebben ons tussen de middag in Swalmen al tegoed gedaan aan een heerlijk maal asperges. Al met al een heerlijke dag niet te warm en veel zon. Afstand 71 km. +voor mijn ruim 9 km extra om de rugzak op te halen.

Morgen proberen we Euskirchen te bereiken. 90+ km. Geen camping, geen b+b, of warmshouwers, alleen enkele hotels. We zien wel, wildkamperen kan ook nog.

1. Nicolette Molenaar:
    17 mei 2018
    op trivago staan wel verschillende bb s voor 45 euro in euskirchen
  2. Henk en Renske:
    18 mei 2018
    Vanuit Schotland wensen we jullie een goede reis en een fijne vakantie. Groet, Henk en Renske