Dag 29 Verona

12 juni 2018 - Verona, Italië

Vandaag alleen maar een stukje over Verona. Morgen gaan we inpakken dus ik verwacht weinig interresants te melden.

12 juni Verona. 22 km.

Vanaf 8 uur is ontbijt gereed. Wij zijn op tijd vanmorgen. We fietsen van ons B&B naar de binnenstad ongeveer 4 km. We melden ons voor een fietstour door de stad. Helaas, er zijn geen deelnemers dus gaat niet door. Bij een ander bedrijfje 2 straatje verder gelukkig wel. Isabelle is onze gids en samen met een Australisch stel op e-bikes rijden we 3 uur door Verona. Isabelle last ons veel zien en vertelt ook veel over de stad. Marktplein veronaOp mooi pleintjes krijgen we uitleg. Maar ook bij de beroemde Arena. We bezoeken het balkonnetje dat bekend is van Romeo en Julia. Balkon veronaDit is eigenlijk nep. Het is n.l. in de jaren 50 door een slimme zakenman aangebracht. Dus Julia heeft er nooit opgestaan. Het is een toeristen magneet en verder niets. Als je het beeld bekijkt zie je een glimmende borst. De legende is dat als je Julias rechter borst beetpakt dat het geluk brengt. Aan de glans is te zien dat het heel vask gebeurt. We fietsen over de bruggen over de Adige waarvan er sommige van Romeinse origine zijn.  Al met al de moeite waard. Na 3 uur is de tour voorbij, bij de Arena nemen we afscheid. De Aussies moeten hun fiets nog inleveren en fietsen terug naar het bureau. Wij gaan wat eten en fietsen daarna nog een poosje kris kras door de kleine straatjes. BinnenplaatsKopen een ijsje bij de oudste ijssalon in Verona. Als we even zitten op het grote plein begint het te regenen en wat te rommelen. We stappen op en rijden terug naar ons B&B. Bij een gereedschapswinkel koop ik een flinke rol tape om morgen de fietstassen in te pakken. Dat is voor morgen de planning, inpakken.

1. Ina:
    12 juni 2018
    Veilige reis naar huis morgen. Het was weer mooi om jullie reis verslag te lezen. Groetjes
  2. Lenie:
    12 juni 2018
    Leuk dat we weer met jullie mee mochten reizen.
    Goede reis naar Stolwijk!
  3. Willeke:
    13 juni 2018
    Jullie hebben toch ook wel even aan de borst van Julius gezeten he! ;)
  4. Willeke:
    14 juni 2018
    Wim en ik hebben er ook gestaan op het balkonnetje van "Romeo en Julia", romantisch toch! Goede reis terug en tot ziens.