Er staan foto's on line van Jan Mayen en Spitsbergen

28 juni 2017 - Stolwijk, Nederland

Er staan foto's on-line van  onze reis naar Jan Mayen en Spitsbergen

Kijk maar op http://www.abefoto.nl/index.php/jan-mayen-en-spitsbergen/

We hebben genoten en nu kunnen jullie ook een beetje genieten.

Abe en Wil

1. Luus Stoop:
    15 september 2017
    Hallo Abe en Wil,

met belangstelling jullie reis gelezen Bolivia, Chili, Argentinie.
    Ik begrijp dat jullie ook deels een auto hebben gehuurd?
    Prachtige foto's zijn het.
    Was het voldoende om ieder 5 liter water te hebben? In een waterzak naar ik aanneem?
    Ik lees dat jullie terug de fietsen in een hoes hebben gedaan. Op de site staat dat KLM een doos eist? Dat lijkt ons ook lastig op de terugweg. Het wordt dus wel geaccepteerd?
  2. Abe Maaijen:
    16 september 2017
    Hallo Luus.
    Meestal is 5 liter voldoende maar op de eerste dagen in het gebied van de zoutvlaktes hadden we water te kort. Toen zijn we 8 liter per dag mee gaan nemen. Wij hadden 2 ltr PET flessen. We hebben beide een grote bidon houder op de fiets en die flessen hoef je niet mee te nemen van huis die kun je overal kopen met mineraal water en daarna gebruiken. Ik ontsmette het kraanwater met een UV pen. een super ding weegt weinig en is lekker klein. beter dan een filter, die haalt de virussen er niet uit en een pen wel. Inderdaad de KLM accepteert hoezen ipv. dozen. Mijn ervaring is dat de fiets in een hoes beter wordt behandeld dan in een doos. De dozen worden onderop gegooid met 2 meter koffers er op en een fiets in een hoed wordt rechtop vervoerd. Buiten dat is hij beter te tillen dan een doos. meer info nodig mail me dan vandaag morgen gaan we weer 5 weken fietsen.